Shoďte přebytečná kila po porodu!


Během těhotenství každá žena přibere alespoň 10 kilogramů. Zatímco některé se během několika týdnů dostanou bez jakékoli snahy na svou původní váhu, jiné mohou přebytečnými kily trpět ještě pěkně dlouho. Jak efektivně redukovat váhu po porodu, aniž byste uškodila sobě nebo svému dítěti? Zpočátku to půjde snadno První kila pochopitelně necháte už v porodnici. Několik […]

Během těhotenství každá žena přibere alespoň 10 kilogramů. Zatímco některé se během několika týdnů dostanou bez jakékoli snahy na svou původní váhu, jiné mohou přebytečnými kily trpět ještě pěkně dlouho. Jak efektivně redukovat váhu po porodu, aniž byste uškodila sobě nebo svému dítěti?

porod

Zpočátku to půjde snadno

První kila pochopitelně necháte už v porodnici. Několik dalších pak většina žen ztratí již v prvních týdnech po porodu. Najednou máte spoustu práce s miminkem, během noci vstáváte a neustále jste ve střehu, To vyžaduje pořádnou dávku energie. Mnoho kalorií spálíte také kojením. Kojení je pro naše tělo poměrně náročný proces, a tak při něm spálíme energii, jako bychom zrovna cvičili.

S dietou počkejte

V žádném případě se ihned po porodu nevrhejte do žádných drastických diet ani cvičení. Dieta vždy znamená vyloučení určitých druhů potravin. Dokud kojíte, vaše tělo a zejména vaše miminko však potřebuje pestrou stravu. Pro redukci váhy, ale zároveň pro zajištění všech živin vašemu dítěti úplně postačí, když budete jíst vyváženou pestrou stravu. Vynechejte vše nezdravé, co nepotřebujete. Omezte smažená jídla, sladkosti, preferujte celozrnné pečivo před bílým. Do svého jídelníčku zařaďte dostatek ovoce a zeleniny. Uvidíte, že kila půjdou dolů sama.

Kdy začít cvičit

První dva měsíce po porodu na cvičení příliš nepomýšlejte. Stačí zařadit procházky s kočárkem, které prospějí vám i miminku. Postupně, pokud budete mít čas, můžete přidávat několik minut jednoduchých cviků doma během dne. Časem si můžete vyhradit jeden večer, kdy si zajdete zaběhat, nebo navštívíte hodinu vašeho oblíbeného cvičení ve fitcentru. Nesnažte se zhubnout příliš rychle. Zejména dokud kojíte by váš organismus neměl procházet drastickými změnami. Držte se tempa 1 zhubnutý kilogram za měsíc. vždyť i tak shodíte za rok 12 kilogramů!

Nedojídejte po dětech

Častým zlozvykem maminek na mateřské dovolené je dojídání po dětech. Často jíme stejná jídla jako naše děti a ještě dojíme, co nechaly na talíři. Potom se i při vyvážené stravě a nějakém tom pohybu nemůžeme divit, že kila nejdou dolů. Uvařte si proto vlastní  jídlo a to, co zbude po vašem potomkovi, už nedojídejte.