7 potravin, které vám pomůžou být sexy v bikinách!

Dívky v plavkách
  • Jídlo
  • Blanka Chocová

Blíží se léto, doba dovolených a vy se už teď děsíte, jak budete vypadat v bikinách z loňska?

Možná se už poohlížíte po jednodílné variantě, nebo po šátku, do kterého byste se na pláži zahalili… Zapomeňte na to – věřte, že letos budete královnou pláže! Máme pro vás tip na 7 potravin, se kterými zhubnete!

Jídelníček na míru

Všichni hubnou do plavek a vy pořád nevíte jak začít – dovolená je přitom už za rohem. Nikdy jste si s jídelníčkem nevěděli rady a teď váháte. Často je největším problémem, že se při snaze zhubnout neotvíráme novým možnostem a přístupům. To se poté odráží i v naší kuchyni. Ať chcete, nebo ne, s gulášem a svíčkovou zkrátka nezhubnete. Chce to se „otevřít světu“. Přitom v obchodech je nespočet potravin, které vám opravdou mohou pomoci zhubnout – pomohou vám přemoci hlad i chutě na sladké. Vsaďte se, že jste alespoň polovinu z nich ještě ani nezkusili, nebo se přinejmenším tyto potraviny neobjevují ve vaší spíži pravidelně!

Řecký jogurt

Řecký jogurt je bohatý na bílkoviny, což je pro vás velmi důležité zejména, pokud své snahy zhubnout doplňujete pravidelným cvičením a posilováním. Řecký jogurt je ideálním doplňkem vaší zdravé snídaně nebo svačinky. Přisypte několik slunečnicových semínek a jahod a vaše fit chuťovka je na světě! K dostání jsou i nízkotučné varianty, takže pokud už jste dnes hřešili, co se týče tučnějších jídel, zvolte tuto variantu.

4423511836_2608733e74_b

Ryby a krevety

Ryby a mořské plody jsou nízkokalorické, bohaté na cenné bílkoviny a mnoho dalších zdraví prospěšných látek. Je ideální mít v mrazáku „v pohotovosti“ rybí filet, ať už z bílé ryby, jako je treska nebo halibut, nebo o něco tučnější, ale stejně velmi zdravé, ryby jako je losos. Máte rádi krevety? Přidejte je rovněž do svých „železných zásob“ v mrazáku. Není rychlejší a zdravější večeře, než když na grilovací pánvi ogrilujete balení mražených krevet, ochutíte koprem a celou dobrotu naservírujete na zeleném salátu ze špenátových listů, polníčku a rukoly.

Zelenina

To, že je zelenina zdravá, není žádný objevný poznatek. Důležité je si ale uvědomit, že je opravdu nutné ji zařazovat pravidelně do svého jídelníčku, a to v nemalém množství. Přidejte si porci zeleniny ke každému dennímu chodu a poznáte rozdíl. Zelenina je bohatá na vitamíny, minerály a vlákninu, která vás zasytí. Dejte si pozor na zeleninu, která obsahuje větší množství sacharidů – jsou to například brambory a kořenová zelenina. Tyto druhy byste měli vynechat z večeře.

Konzultace za 200 Kč

Ovesné vločky

Zatímco hledat celozrnné pečivo v supermarketu je často jako hledat jehlu v kupce sena, ovesné vločky jsou opravdu celozrnné. Obsahují složité sacharidy a vlákninu, obojí zajistí, že vás spolehlivě zasytí – tedy pokud s nimi doplníte svoji snídani. Zkusili jste už domácí ovesnou kaši? Nezabere vám déle než 15 minut a opravdu není nic jednoduššího, než ráno uvařit cca 50 g vloček a doplnit ho oblíbeným ovocem.

Mandle

Mandle jsou bohaté na omega-3-mastné kyseliny. Stejně jako všechny ořechy jsou velmi zdravé, tedy pokud je nejíte v přesolené pražené podobě. Pokud chcete zhubnout, je ovšem nutné nakládat s ořechy i mandlemi s mírou. Jsou ale výbornou zdravou svačinkou. Jejich výhodou je i to, že se dají vzít všude s sebou. Takže až budete s kamarádkou plánovat odpolední nákupy, nasypte si do malé krabičky pár mandlí a o zdravou svačinu máte postaráno. Mandle jsou i dobrým prostředkem jak zahnat chutě na sladké. Až vás bude honit mlsná, nehledejte tabulku čokolády, místo toho se uchlácholte dvěmi třemi mandlemi.

1007092449_c6925da254_b

Avokádo

Avokádo je ovoce – dívíte se? Většinou s ním ale v kuchyni nenakládáme jako s typickým ovocem. Díky jeho vysokému obsahu tuku s ním obvykle nahrazujeme nezdravé tuky tehdy, kdy z nepříliš zdravého jídla děláme pokrm, který zapadne do našeho fit plánu. Ale rozhodně z něj nemějte strach! Tuky ve svém jídelníčku potřebujeme. Je ale vhodné vybírat ty zdravé. Právě ty najdeme v zázračném avokádu.

Fazole

Fazole jsou výbornou přílohou! Kromě složitých sacharidů obohatí váš talíř o cenné bílkoviny. Jsou tedy vhodnější přílohou než běžné těstoviny nebo bílá rýže. Víte o tom, že v mnohých zdravých receptech se fazole využívají při pečení moučníků místo mouky? Zkoušeli jste fazolové brownies?