Sendvič s pečeným tofu


Kvůli zdravějšímu životnímu stylu se někdy snažíme vzdát našich oblíbených baget, sendvičů nebo obložených chlebů – je v nich majonéza, uzeniny a spousta másla.

Jestli se nebojíte alternativních potravin, zkuste sendviče s pečeným tofu. Tofu se dá koupit už ochucené a zauzené ve většině supermarketů, ale zkuste se spíš poohlédnout po tom přírodním. Bývá buď úplně neochucené, nebo jen lehce osolené a plněné ořechy. Plátky tofu se dají marinovat podobně jako maso. Druhý den je jen opečete na pánvi nebo v troubě!

Na sendvič použijte nejlépe celozrnnou housku pomazanou tvarohovou pomazánkou. Obložte listovým salátem a dochuťte sojovou majonézou.

Na marinádu budete potřebovat:

1 balení uzeného tofu nebo lépe tofu s mandlemi
2 lžíce pasírovaných rajčat nebo rajčatové omáčky
1 lžička cukru
sojová omáčka (až půl hrnku, nebojte se většího množství) a další koření podle chuti
1 hrnek vody

Postup přípravy:

  1. Tofu vyndejte z obalu a nechte ho dobře okapat. Můžete ho ale také prostě osušit papírovým ubrouskem.

  2. Suché tofu rozkrájejte na co nejtenčí plátky a vyskládejte ho na tácek nebo do mělčí misky.

  3. Připravte si marinádu z tekutých ingrediencí. Přelijte ji přes plátky tofu tak, aby bylo dobře obalené tekutinou.

  4. Tofu nechte marinovat v lednici nejlépe přes noc (asi 8 hodin, může být i déle)

  5. Předehřejte troubu na 250 stupňů (maximální teplota).

  6. Plech vyložte nepřilnavým pečícím papírem a na něj vyskládejte marinované plátky tofu.

  7. Pečte 10 minut, poté vyndejte plech, plátky tofu otočte a pečte ještě 8 minut. Jestli jste nakrájeli tofu vážně na tenoučké plátky, po otočení je radši sledujte – mohly by se spálit.

  8. Hotové tofu použijte do sendvičů a toustů místo slaniny nebo salámu! Plátky můžete taky zamrazit a později je rozmrazit rychlým osmahnutím na pánvi.

sendvic-s-tofu