Prohlížíte si své fotky a říkáte si chce to změnu?


Díváte se na své fotografie a říkáte si, že to chce konečně změnu? Nevíte však jakou a jak se k tomu odhodlat? Možná vám pomůže příběh čtyřiadvacetileté pracující studentky Veroniky Wisiorkové, která si to zažila sama. Odhodlala se a postupně našla zalíbení v oblasti fitness jako celkového životního stylu. Dnes je se svou postavou nadmíru spokojená, ale začněme tedy pěkně od začátku, což už nám Veronika sama převypráví.

Je to už nějaký ten pátek, co jsem si poprvé uvědomila, že je na čase se sebou něco dělat. Že krásná, štíhlá a pevná postava mi prostě do vínku dána nebyla. Že se hold budu muset snažit, abych byla se sebou spokojená. Zpětně se musím vždy pousmát, jaké zbytečné chyby jsem dělala ve snaze mít hezkou postavu hned.

Řídila jsem se nesmyslnými hesly

Po dovolené z Řecka jsem při prohlížení fotek viděla samu sebe stát u moře. Dívám se na sebe, na ty širší boky a hlavně na ty nepevná docela objemná stehna. Co to? Až mě zamrazilo, že už nejsem ta štíhlá holka. Aby bylo jasno, tak s obezitou jsem se nikdy neprala, měla jsem jen pár kilo navíc, které mi bránily k mé spokojenosti. V té době jsem lehce bruslila na okraji zdravé stravy, ale spíše v tom smyslu, že jsem se snažila jíst hodně ovoce a hlavně jíst pravidelně. O složení potravy jsem neměla ani páru. Řídila jsem se nesmyslnými hesly jako nejíst po páté hodině nebo když jsem teď cvičila, tak se můžu pořádně najíst či není důležité přemýšlet nad tím co jím, hlavně se co dvě hodiny najíst. Prostě ohrané klišé, kterým jsem však naivně věřila. Tuším, že jen díky tanečním tréninkům, které jsem mívala třikrát do týdne, ze mě nebyla absolutní koule. Byly doby, kdy jsem milovala instantní nudle Amore Mio a nic jiného než těstoviny jsem vlastně ani vařit neuměla. Během dne jsem klidně i třikrát svačila velkou misku sladkých jahodových müsli s mlékem, protože jsem myslela, že jsou zdravé a budu z nich hubená.

Začala jsem se věnovat složení potravin

Teď už vím, jak moc jsem se mýlila. Od bláznivých diet až po jeden balíček Racia chlebíčků na celý den jsem ve snaze za den shodit nejlépe pět kilo dostala do fáze, kdy mi konečně docvaklo, že je třeba na to jít jinak. Jsem moc ráda, že se mi do rukou dostala kniha doktorky Václavy Kunové, Zdravá výživa v otázkách a odpovědích. Věnovala jsem se složení potravin, zařadila jsem do každého jídla bílkoviny, snažila se omezit sacharidy, přidat zeleninu a najednou to šlo. K tanečním tréninkům jsem přidala cvičení doma, hlavně na břicho a na stroji Elipticalu. Myslela jsem si, že nohy cvičit nemusím, když je procvičuju na tréninku, to byla další z mých chyb. Hubla jsem krásně, okolí si začalo všímat a mě to jen motivovalo k dalšímu snažení. Z dlouhé chvíle a chuti předat své zkušenosti dál jsem založila blog Verisi24.blogspot.cz, který v současné dob sleduje početná skupina lidí, která mi dává zpětnou vazbu a skvělou motivaci.

Zúčastnila jsem se We run Prague

Překonala jsem celoživotní odpor k běhání a proběhala se až na 10km závod We run Prague, kde jsem letos přihlášena znovu. Se svou postavou už jsem byla relativně spokojená a stále jsem držela zdravou stravu, která mi hodně zachutnala. Bohužel jsem celé to snažení vždy zazdila víkendem, kdy jsem si dopřála víno, pizzu či popcorn. Přesto, že jsem začala chodit do fitka se svým přítelem, který je mimochodem ten nejlepší chlap na světě, se chtěné výsledky nedostavovaly právě díky těm víkendům, které jsem nedokázala do té doby odbourat. Na podzim 2013 jsem s přítelem tedy vyhecovali a oslovili jsme supertrener.cz, aby nám sestavil jídelníček a tréninkový plán. Tělo se mi začalo hezky tvarovat, centimetry ubývaly a já se cítila hrozně dobře. Poznala a na vlastním těle jsem viděla, jak obrovský vliv může mít kladný vztah k činkám, správné složení a načasování jídla. Asi někde v těchto místech, povzbuzená milými komentáři na mou adresu a objevenou novou vášní – posilovnou, se zrodil v mé hlavě nápad přiblížit se ještě o kousek blíž těm krásným fitness tělům, které obdivuji. Rozhodla jsem se, že se stanu závodnicí v bikini fitness.

Jdu za svými cíly

Věřím totiž, že nic není nemožné, pokud tomu člověk věří a jde si za tím. Všechny znalosti a zkušenosti k tomu zatím nemám a proto jsem se obrátila na trenéra, kterému absolutně důvěřuji. Získal si mě nejen svými znalostmi, zkušenostmi a neskutečným charismatem, ale především svým přístupem. S přípravou na podzimní sezónu kondičních závodů mi tedy pomáhá Jan Caha, odborník na svém místě. Teď mám vše, co potřebuji a je jen na mě jestli to dokážu nebo ne. A já vám říkám, že dokážu. V jídle si nepolevím, i když pro někoho to může být skličující život. Tréninky nevynechávám, protože tohle je věc, která mě hrozně baví a naplňuje. Je potřeba mít cíle, ke kterým člověk směřuje, o čem by pak ten život jinak byl? Je na každém z nás jaký bude. Všichni máme stejný počet hodin a své sny. Je jen třeba za nimi jít. Na konci prázdnin mi začíná kurz fitness instruktora, abych si rozšířila znalosti a zároveň mohla odškrtnout jeden bod ze seznamů cílů. Ale tady pro mě teprve všechno začíná a vím, že jsem na správné cestě. Také věřím, že článek i vám dopomůže nastavit si své cíle, ať už jde o hubnutí, lepší stravování či váš celkový životní styl.

Recept

Na závěr se s vámi podělím o recept na mou oblíbenou snídani. Inspirace přece není nikdy dost.

Ingredience:

• 80g ovesných vloček (můžete je rozmixovat všechny na mouku, nebo nechte část vloček v celku a rozmixujte zbylou část vloček, já to střídám)
• 1bílek
• 100g bílého jogurtu (používám Hollandii)
• malinko proteinu na doslazení, popř. můžete použit také stévii
• špetku kypřícího prášku
• skořici
• vodu, která nám pomůže k požadované konzistenci
• ovoce podle chuti – nejlepší jsou lesní plody

Postup:

Nejdříve předehřejte troubu na 200°C. Připravte si zapékací misku a vystelte ji pečícím papírem. Všechny ingredience smíchejte dohromady. Vodu opatrně po troškách přilívejte tak, aby mělo těsto požadovanou konzistenci. Do těsta opatrně zamíchejte část ovoce a přelijte do připravené misky. Navrch těsto ozdobte zbytkem ovoce a dejte péct do trouby na cca 20min. Dobré snídání.