Práce a cvičení: jak zůstat fit?


Není žádným překvapením, že práce je podstatnou součástí našeho života. Pokud nám ale přeroste přes hlavu, těžko si dokážeme hlídat něco jako zdravý životní styl. Stres se zvyšuje a s ním i čísla na váze. Pokud patříte mezi ty šťastnější, kteří stresem spíše hubnou, protože nestíhají jíst, stejně tak si přiděláváte na budoucí zdravotní problémy! Určitě […]

Není žádným překvapením, že práce je podstatnou součástí našeho života. Pokud nám ale přeroste přes hlavu, těžko si dokážeme hlídat něco jako zdravý životní styl. Stres se zvyšuje a s ním i čísla na váze. Pokud patříte mezi ty šťastnější, kteří stresem spíše hubnou, protože nestíhají jíst, stejně tak si přiděláváte na budoucí zdravotní problémy! Určitě nestojí za to, se kvůli práci odbývat a své zdraví zanedbávat. Máme pro vás několik tipů, jak se i během pracovního vytížení udržet alespoň částečně fit.

Vždy připraven
Zvládáte naplánovat desítky schůzek, ale nejste schopni si naplánovat jídlo na další den? Není to přitom tak těžké. Lidé co jsou fit, jsou vždy připraveni. I když je mnohem jednodušší v obědové pauze vyběhnou do místního obchodu nebo restaurace, asi to nebude úplně nejzdravější varianta. Připravujte si jídlo do krabiček, budete mít přehled o jejím složení a ještě ušetříte. Krabičková dieta není mýtus, a když si dáte záležet na zdravém obsahu, brzy zjistíte, že se cítíte mnohem lépe.

7890484144_14045908c5_o
Připravte si oběd na další den doma, budete mít přehled o složení a nutričních hodnotách

Procházka do/z práce 
Máte to do práce jen pár metrů od zastávky? Vystupte dříve a do práce se projděte. I deset minut vás dokáže probrat a navíc trochu protáhnete tělo. Jednodušší samozřejmě je si tuto procházku odbýt ráno, protože po práci většina z nás pospíchá domů jak nejrychleji to jde. Zkuste si najít čas na procházku i mimo a jděte se třeba projít k večeru. Zdá se to sice jako nic, ale pohyb na čerstvém vzduchu vám dodá energii a dobrou náladu.

Konec víkendovému lenošení 
Jste rádi, že máte konečně volný víkend a tak lenošíte doma, co vám síly stačí. Nakonec jste ale ještě více unavení, než během pracovního týdne. Má to své logické opodstatnění, tělo po týdenním zápřahu vypne a jen těžko se dostává zpátky do pracovního režimu. Netvrdíme, že odpočinek není důležitý, jen zkuste se svým volným časem co nejlépe naložit a aktivity si dobře rozvrhnout.  Co pro změnu vyzkoušet trochu aktivnější víkend? Vyrazte na výlet do přírody, běžte si zasportovat nebo zkuste experimentovat v kuchyni s potravinami, které vám dodají povzbuzení.

Pravidelná rozcvička 
Hodiny v práci jsou dlouhé, a ať už je vaše zaměstnání sedavé nebo celý den pobíháte na nohou, zkuste si sem tam  udělat alespoň pár cviků k protažení. I takové protažení může být vzpruha pro unavené a stažené svaly, které je potřeba trochu povzbudit. Zkuste základní protahovací cviky pro několik svalových oblastní jako krk, záda, ruce a nohy. Není to sice žádný velký výkon, přesto to má své opodstatnění. Nezanedbávejte ani své pracovní prostředí. Pokud cítíte, že židle na které sedíte není zrovna nejvhodnější, snažte se najít způsob, jak si co nejvíce pomoci a pořiďte si například podložky na sezení. Nestyďte se, zdraví máte jen jedno!

IMG_1955
Nezapomínejte na malé protažení během dne

Stereotyp? Ne!
Posledním tipem bychom chtěli zabránit rutinám, ke kterým se moc pracovití lidé upínají. Zkoušejte nové věci! To je naše rada na závěr, protože je logické, že věci které děláme pravidelně nás po chvíli přestanou bavit. Určitě to znáte také: „už je zase úterý, musím na jógu“ nebo „už aby byl čtvrtek a já měla to běhání za sebou“. Tak tudy cesta nevede. Cvičení, stejně jako péče o své zdraví by nikdy neměla být povinnost, ale radost. Neopouštějte od pravidelnosti, to ne, jen si občas ten svůj stereotyp zpestřete něčím novým nebo s někým novým.