Namotivujte se na cestě ke štíhlému sexy tělu!

Letní čas
  • Pohyb
  • Blanka Chocová

Když se rozhodnete dostat se do formy, zhubnout přebytečná kila a vyrýsovat svaly, tušíte, že to nebude krátká cesta. Přeci jen ani Řím nepostavili za jediný den.

Jaká je vaše motivace? Zapomeňte na „hubnutí do plavek“, takové krátkodobé cíle většinou nevedou k trvalým úspěchům. Nutí vás okolí? Přítel, manžel, rodina, lékař… Dobře, možná mají pravdu. Ale pro vás je důležité začít od sebe! Až ve chvíli, kdy jste vy sami na 100 % přesvědčeni o tom, že fit sexy štíhlé tělo je to, co opravdu chcete (a jste ochotni podstoupit tu těžkou cestu, která k tomu vede, a to i s veškerými obtížemi a odříkáním), je ten správný okamžik pro váš nový start.

Jídelníček na míru

Ale i tehdy, když máte milióny důvodů, které vás skálopevně vedou za vaším cílem, můžete někdy zaváhat a klopýtnout. Vzpomeňte si tehdy na všechno, kvůli čemu podstupujete celý váš trénink. Klidně si na začátku vše sepište (a nezapomeňte ani na humor a nadsázku – právě ty nás často drží „nad vodou“). Na internetu se to jen hemží různými motivačními hesly, které je to vaše?

Chci být fit,…

  • protože být fit je víc sexy, než hubená.
  • abych si dokázal(a), že dokážu změnit sny v realitu.
  • protože nesnáším začínat znovu a znovu pořád dokola.
  • abych měla lepší „břišní pekáč“ než muži.
  • protože miluji sprchu po vyčerpávajícím tréninku.
  • abych si mohl(a) říct, že 5 km je jeden z mých kratších běhů.
  • abych dokončil(a) maraton.
  • protože pot je sexy.
  • protože nakonec zjistím, že jsem více získal(a), než ztratil(a).
  • abych zvládl(a) vyjít všechny schody v potterovských Bradavicích.

Který je ten váš důvod? Ať už je to zdraví, touha po sexy postavě nebo prostě jen dobrý pocit, budete pravděpodobně potřebovat jednou za čas malé postrčení.

Fitness

Založte si blog!

Sdílejte vaše zážitky, poznatky z vašeho úsilí a přečtěte si rady od těch, kteřá prochází tím samým. Založte si blog! Je jen na vás, jestli ho povedete přímo jako fitness blog s radami ohledně cvičení, dietními tipy, tréninkovými plány, nebo spíše jako blog zaměřený převážně na jídlo. Na takovém „food blogu“ můžete sdílet své oblíbené zdravé recepty, nebo třeba kompletní jídelníčky každý den. Možná si příště spíše rozmyslíte, jestli si dát dvojitý burger, když budete vědět, že se k němu pak budete muset přiznat veřejně na síti…

Vylepte si svá motivační hesla na lednici

Máte svá oblíbená motta, která vás vždycky „nakopnou“? Napište si je zvýrazňovačem na poznámkový lepící papírek a vylepte ho na lednici. Bude tím prvním co uvidíte na své cestě k návštěvě lednice, až vás bude příště honit mlsná, nebo až budete přemýšlet, zda si k obědu uvařit něco zdravého a nebo něco, co není tak úplně perfektní. „Nevzdávej se toho, po čem toužíš roky, kvůli tomu, na co máš chuť deset minut!“ Souhlasíte s tím?

Jídelníček na míru

Nakrabičkujte si den!

Je vaším problémem celodenní ujídání? Nevíte, kdy si co vzít? Zapomínáte si připravit svačiny? Nakrabičkujte si vždy jídlo na celý příští den a na každou krabičku nalepte štítek s označením denního chodu a doby, kdy ho máte sníst. Je to taková vaše osobní „krabičková dieta“. Pokud chcete dovést tento systém k dokonalosti, nic vám nebrání v tom, abyste si svůj den rozvrhli i s ohledem na nutriční hodnoty jednotlivých jídel. S „nakrabičkovaným“ dnem budete vědět, kdy máte obědvat, a budete mít připravenou i svačinu, kterou si s sebou budete moci vzít kdykoliv k snídani.

Cvičení

Nesklízejte činky ani jógamatku!

Cvičíte doma? Máme pro vás dobrou zprávu – neuklízejte! Nechte ležet svoji karimatku, jógamatku či jinou podložku tam, kde jste naposledy cvičili, odložte si po cvičení činky vedle židle… nechte si zkrátka všechno svoje cvičební náčiní stále na očích! Častěji si tak vzpomenete, že si máte každý den zacvičit pilates, než když budete muset svoji podložku hledat pokaždé ve skříni.

Oblečte si své tréninkové oblečení, i když jdete cvičit až za hodinu…

Určitě znáte ty rána, kdy víte, že byste měli jít běhat, ale zrovna se vám moc nechce a neustále zvažujete jestli jít, nebo nejít… Pro taková i jiná rána máme radu! Oblečte se do tréninkového oblečení rovnou po probuzení a připravte se tak psychicky na vaší oblíbenou pohybovou aktivitu. Je jen na vás, které „motivační oblečení“ bude to vaše – může to být sportovní podprsenka, čelenka nebo rovnou běžecké boty… anebo celý úbor. Je to jen na vás!

Odměňte se!

Pokud nás něco opravdu namotivuje a udrží v pozitivní náladě, pak jsou to drobné odměny. Je to možná trochu dětinské, ale kdo říká, že si musíme chodit kupovat za každé kilo panenku do hračkářství. Mezi ženami jsou nejoblíbenějšími motivačními odměnami nové šaty, návštěva u manikérky, kadeřnice, nové pleavky, sexy spodní prádlo… u mužů proti tomu často vítězí nákup nového sportovního oblečení a náčiní.

Zapomeňte ale na to, že byste se odměňovali jídlem! Nejste přeci zvířata, abyste předvedli naučený kousek za oblíbenou pochutinu. Naučte se chápat jídlo jako běžnou součást života, ne něco, po čem toužíte, popřípadě něco, čím se odměňujete.

Běhání

Naplánujte si dovolenou!

Naplánujte si snovou dovolenou. Je jedno, jestli je řeč o dvou týdnech u moře, horolezecké výpravě, několika dnech u Lipna nebo poznávacím zájezdu po krásách jižní Anglie… Dovolená vás odmění, donutí vás dostat se do formy (ať už kvůli případné fyzické náročnosti výletu, nebo prostě jen kvůli tomu, aby vám to hříšně slušelo) a především myslet na něco trochu jiného, než je to, že si nemůžete dát ke svačině žloutkový věneček.