Jak zhubnout do plavek za 14 dní

Plavky

Co uděláte, až se léto zeptá, co jste dělali v zimě? Svléknete se bez obav do plavek, nebo se budete stydět za špíčky, které se přes zimní měsíce objevily na vašem těle? Jak efektivně během 14 dnů zhubnout do plavek?

Hned na úvod je třeba říci, že během čtrnáctidenního hubnutí je podle výživových poradců vhodné snížit váhu asi o jeden až dva kilogramy. Drastičtější hubnutí se může neblaze podepsat na vaší postavě, protože po ukončení dietního režimu se kila mohou vrátit rychle zpět. Během 14 dní však můžeme svou postavu velice dobře zpevnit.

Zásady zdravého hubnutí

  • Nedržte hladovku, ale vhodně upravte jídelníček.
  • Vynechejte tučná a přeslazená jídla, stejně jako příliš sladké nápoje.
  • Bílé pečivo nahraďte celozrnným.
  • Vybírejte si kvalitní mléčné výrobky.
  • Vynechejte ve svém jídelníčku uzeniny.
  • Vsaďte raději na kvalitní bílé a rybí maso.
  • Zkoušejte nové potraviny, jako je tofu, pohanka, jáhly, kuskus apod.
  • Obohaťte svůj jídelníček o pořádný díl zeleniny.
  • Hýbejte se, spalujte kalorie pohybem.
  • Snídejte – nastartujete tak metabolismus.
  • Jezte menší porce – nejlépe si je rozdělte na 5 dílů za den.
  • Pijte vodu, nejlépe čistou, pramenitou.
  • Jídelníček na míru

Jídelníček na 14denní hubnutí

Jaro a léto jsou vhodným obdobím pro hubnutí. K dostání je spoustu sezónní zeleniny a naše tělo si samo říká o odlehčený jídelníček. Navíc jste více motivovaní zhubnout, protože není možnost zabalit špíčky do svetrů a kabátů.

Pláž

Nakupte si zásoby letní zeleniny – třeba na některém farmářském trhu, nezapomeňte také na luštěniny, obilniny, celozrnné pečivo, ovesné vločky, vajíčka, mléčné výrobky, ryby nebo krůtí maso. Z těchto základních surovin si můžete připravit úžasný letní jídelníček na hubnutí.

Snídaně

Ráno vypijte sklenici vody s kapkou citronu. Doplníte tak tekutiny, které jste přes noc ztratili pocením. Po ránu si dopřejte kvalitní sacharidy, které vám dodají energii – jde například o ovesné vločky s čerstvým ovocem a jogurtem. Snídat můžete i celozrnné pečivo se žervé nebo vajíčkem uvařeným natvrdo. K pití si uvařte neslazený čaj.

Svačina

Kus zeleniny, kefír, hrst oříšků nebo kousek ovoce… to vše se může stát vaší dopolední přesnídávkou, která vám vyplní pauzu mezi snídaní a obědem a ujistí váš metabolismus o tom, že nebudete hladovět, tudíž není třeba vytvářet si tukové zásoby.

Oběd

Během dopoledne nezapomínejte na pitný režim. Ideální je popíjet vodu s kapkou citronu, popř. bylinkový čaj.

Dušený losos se zeleninovým kuskusem, sójové kostky se zeleninou a rýží, krůtí plátek s dušenou zeleninou a pohankou… to jsou jen některé příklady dietního oběda. Dezert vynechejte, brzy vás čeká odpolední svačinka.

Svačina

Nejlépe opět kousek zeleniny, ovoce, jogurt nebo hrst oříšků.

Večeře

Z listové zeleniny a dalších plodů léta vyrobíte nespočet salátů. Dresink volte lehký – stačí zakápnout citronem a kvalitním olivovým olejem, popř. bílým jogurtem. Salát můžete doplnit natvrdo uvařeným vajíčkem, kouskem lososa či kuřecím masem. Nezapomeňte na kousek celozrnného pečiva.

Zelenina

Nebojte se poradit s odborníky

S úbytkem váhy mohou pomoci i odborníci, jenž mají skvělé výsledky. Naši nutriční poradci z Jídelníčku Online vám jistě pomohou. Zkuste to, Jídelníček Online je služba, která na základě Vašeho BMI, tělesné aktivity určí přesný a vyvážený jídelníček.

Pohybem k vytoužené postavě

Důležité je, abyste jedli do polosyta. Od stolu byste neměli odcházet hladoví, ale ani přecpaní. Myslete také na pravidelný pohyb, bez něho vysněnou postavu nezískáte. Většinou plavky odhalí větší bříško, proto se soustřeďte na posílení břišních svalů. Optimální je, pokud budete svaly posilovat po některém aerobním pohybu.

  • Pokud nejste zvyklí na pohyb, začínejte pomalu, určitě není vhodné po roce lenošení vyběhnout ven a zkusit trhnout osobní rekord.
  • Ke vhodným aerobním pohybům, které můžete provozovat v létě, patří běh, jízda na kole, rychlá chůze, ale také například plavání, při kterém skvěle protáhnete tělo.
  • Prodlužujte postupně dobu aerobního pohybu. Tělo se zahřeje asi po 20 minutách pohybu a poté začne spalovat.
  • Až se zahřejete, nezapomeňte na posílení břišních i zádových svalů – vyladíte tak držení svého těla a budete vypadat štíhleji, než když se hrbíte.
  • Nezapomeňte také na protažení.

Při hubnutí je důležitá pevná vůle, odhodlání a motivace. Stanovujte si reálné cíle – vezměte na vědomí, že během 14 dnů se dají těžko dohnat léta, během kterých jste si dopřávali sladká jídla a nehýbali jste se. Nečekejte, že výsledek se dostaví přes noc. Žijte ale přítomností a změnu životního stylu berte jako krok správným směrem – vždyť jedno rčení říká, že i cesta je cíl.