Grilovaný sýr s cibulkou a houbami


Grilovaný sýr je čím dál populárnější druh sendviče. Není se čemu divit, každému chutná křupavý rozpečený chleba a rozteklý sýr. Množství a kvalita surovin dělá ale hodně: Sendviče při opékání neutopte v oleji a sýr volte lehčí, třeba mozzarellu

V našem receptu střídáme patra sýru s lahodnou směsí z opečených žampionů.

Na dva sendviče budete potřebovat:

250g žampionů na plátky
1 cibule
2 lžíce olivového oleje
sůl a pepř
4 lžíce olivového oleje
4 plátky celozrnného chleba
1 hrnek strouhaného sýra s nižším obsahem tuku – např. mozzarella

Postup přípravy:

  1. Předehřejte si troubu na 250 stupňů.

  2. Pokrájejte cibuli na tenké proužky. Smíchejte ji v misce s houbami a přidejte olivový olej. Směs promíchejte tak, aby se cibulka i žampiony rovnoměrně obalily v oleji.

  3. Plech nebo pekáček vyložte pečícím papírem a posypejte ho plátky žampionů s cibulí. Nechte směs péct v troubě 20 minut nebo trochu déle, pokud chcete zeleninu trochu více opečenou.

  4. Až budete mít žampiony s cibulkou hotové, rozpalte si na větší pánvičce 4 lžíce olivového oleje.

  5. Mezitím si připravte chleba a sýr. Na dva plátky chleba nasypte vždy trochu sýra, převrstvěte houbami s cibulí a pak přidejte ještě trochu sýra. Díky sýru přímo na plátcích chleba se hotový sendvič nebude rozpadat, tak s ním nešetřete.

  6. Než obloženou stranu sendviče přiklopíte nenaplněnou, okořeňte ji solí a pepřem podle chuti.

  7. Sendvič před pečením lehce stlačte dlaní, ať se přísady spojí.

  8. Na rozpálené pánvičce sendviče krátce zapečte – asi dvě minuty z každé strany. Sýr by se měl rozpustit a plátky chleba budou křupavé a jen lehce opečené.

  9. Jestli jste použili větší a tenčí plátky chleba, před podáváním sendviče ještě překrojte napůl!

grilovany-syr-houby