Cvičíme doma díl 5: Domácí posilovna

  • Pohyb
  • Tereza Kalinová

V posledním díle jsme vás doufám alespoň částečně donutili vyrazit ven do přírody. Dnes se už zase přemístíme do čistě domácího prostředí. Vítáme vás u 5. dílu, ve kterém si řekneme něco málo o tom, jak si vybavit svou vlastní soukromou posilovnu. Neděste se, že vás budeme nutit kupovat drahé stroje, naopak počítáme s malým […]

V posledním díle jsme vás doufám alespoň částečně donutili vyrazit ven do přírody. Dnes se už zase přemístíme do čistě domácího prostředí. Vítáme vás u 5. dílu, ve kterém si řekneme něco málo o tom, jak si vybavit svou vlastní soukromou posilovnu. Neděste se, že vás budeme nutit kupovat drahé stroje, naopak počítáme s malým prostorem. Ukážeme si, že to jde levně, hravě a také nenáročně. Přitom efekt bude stejný jako v klasické posilovně. Tak jdeme na to.

Činky 
Základem každé správné posilovny musí být něco s těžší váhou. Činky jsou ideální nejen pro posilování svalů na rukou a ramenou, ale poslouží i ke ztíženích běžných cviků. Jako začátečníci si vystačíte s dvoukilovými činkami. Není na škodu mít doma více velikostí. Samozřejmě je na vás a vašich možnostech, které činky si pořídíte. Jejich hlavní výhoda je ve skladnosti a univerzálnosti použití. Sáhnout můžete i po kettlebellu, který jsme vám představili v jednom z minulých dílů.  Za nás tedy jedna z podstatných věcí, které nesmí chybět!

I s lehčími činkami můžete začít rýsovat svaly na rukou

Podložka
Správná podložka je základem téměř každého cvičení. Navíc je velmi skladná, když ji nepotřebujete, pouze ji složíte nebo smotáte do skříně. Rozhodně je fajn doma alespoň jednu mít. Při posilování na zemi ji totiž jistě oceníte. Výběr podložky je na vašich preferencích, při obyčejném posilování si vystačíte s klasickou karimatkou, při józe už asi bude lepší investovat do méně klouzavé podložky.

Míč 
Velký gymnastický míč najde ve vašem bytě hned několik možností na využití. Zaprvé jím nahradíte židli nebo křeslo. Je dokázáno, že nás balon nutí udržovat si při sezení rovná záda, tedy je vhodný i jako rehabilitační pomůcka. Navíc je ale skvělý na samotné posilování. Například u balančních cviků posilujete hluboké svaly, o kterých jste pravděpodobně ani nevěděli, že je máte.

Cvičte doma s velkým míčem

Hrazda 
Dá se umístit například do dveří, nenápadná tyč má ale nesporné výhody. Pokud toužíte po vypracovaných zádech a krásných pažích, začněte trénovat shyby. Jejich variací je spousta a chvíli potrvá, než si je osvojíte. Hrazda je ale skvělý pomocník k budování síly a kondice.

Žebřiny 
Ano, přesně ty co si každý z nás pamatuje z hodin tělocviku. Žebřiny nepatří k zcela nutnému vybavení domácí posilovny, pokud na ně ale máte prostor na zdi, určitě si je pořiďte. Využijete je jak k samotnému posilování, tak i následnému protahování.

Cvičení s židlí může být sranda, ale i pěkná dřina

Nábytek
A to nejlepší nakonec! Využijte nábytek, který již máte doma. Nenabádáme vás tedy ke skákání po posteli, ale vezměte si například obyčejnou židli, která může posloužit k nejrůznějším posilovacím cvikům. Ať už jde o prkno s vyvýšenými nohami na židli nebo výšlapy a výskoky na posílení nohou, možností je opravdu spousta. V případě židle si ale dejte pozor, aby se s vámi nepřevrátila. Opatrnost při vybírání vhodného nábytku na posilování by měla být priorita.