Cvičíme doma díl 3: Blogpilates

  • Pohyb
  • Tereza Kalinová

Vítejte u dalšího pokračování našeho seriálu Cvičíme doma. Zatímco v předešlých dvou dílech jsme vás seznámili s posilovacími pomůckami, které pomáhají zpevnit snad každou svalovou skupinu v těle, dnes jediné co ke cvičení potřebujete je podložka a kousek místa. Rádi bychom vás totiž seznámili s konceptem Blogpilates, který patří mezi jedno z nejoblíbenějších cvičení na Internetu. […]

Vítejte u dalšího pokračování našeho seriálu Cvičíme doma. Zatímco v předešlých dvou dílech jsme vás seznámili s posilovacími pomůckami, které pomáhají zpevnit snad každou svalovou skupinu v těle, dnes jediné co ke cvičení potřebujete je podložka a kousek místa. Rádi bychom vás totiž seznámili s konceptem Blogpilates, který patří mezi jedno z nejoblíbenějších cvičení na Internetu. Věříme, že si ho zamilujete i vy!

Co je to Blogpilates? 
Šílenství jménem Blogpilates odstartovala před několika lety Cassey Ho. Na YouTube začala zveřejňovat svá krátká videa s jednoduchými posilovacími sestavami. Během chvíle se z ní stala doslova hvězda mezi všemi fitness trenéry. S rostoucí slávou rostla i kvalita videí, dnes tedy na YouTube najdete neskutečně velké množství nejen posilovacích videí, ale i recepty a rady, jak na zdravý životní styl.  Každé video má většinou své zaměření přímo na jednu problémovou partii, tedy nejčastěji ruce, nohy, břicho a hýždě. Cvičení sice vypadá jako běžné nudné posilování, zkuste si ale pustit pár videí a zjistíte, že opak je pravdou. Lektorka šíří pozitivní energií, která vás bude během celého cvičení motivovat. Nenechte se odradit, pokud neumíte perfektně anglicky. Cvičení není složité a zvládnete ho i bez jazykové výbavy. Posilovací cviky vychází z pilates, takže pokud cvičení nebudete flákat, dáte svým svalům pořádně zabrat. Dnes není Blogpilates pouze o cvičení, je to komunita lidí se stejným cílem!

Krátké video pro posílení břišních svalů

Proč cvičit Blogpilates?
Cassey dala lidem přesně to, co potřebují. Videa, která pomáhají tvarovat postavu a přitom jen s minimální potřebou času a prostoru. Jde tedy o naprosto optimální cvičení pro ženy, které si s cvičením nevědí moc rady. Vlastně i prvotní myšlenka celého konceptu byla ukázat ženám, že posilovat mohou třeba i jen deset minut večer u televize. Zapomeňte na staré zvyky a cviky, které nefungují. Sestavy v Blogpilates jsou často zábavné, náročnější a zapojují více svalových skupin.

Intenzivní cvičení pro zpevnění nohou 

Jak často cvičit? 
Vzhledem ke spoustě cvičení s různou délkou je často dost náročné zvolit tu správnou kombinaci. Na oficiálních stránkách, případně kdekoli na Internetu lze najít několikadenní plány sestavené přímo podle Cassey. Jsou dost podobné oblíbeným měsíčním a týdenním výzvám a často je jejich součástí i pohyb na čerstvém vzduchu a odpočinek. Cvičení si ale můžete lehce plánovat i sami, záleží na tom, jestli chcete každý den cvičit jednu partii těla, nebo jestli si jen párkrát do týdne nakombinujete videa, která procvičí celé tělo. Díky velkému množství videí je nabídka a možnosti kombinování opravdu veliké. Časem sami jistě přijdete na to, které kombinace vám nejvíce vyhovují. Rozhodně ale doporučujeme cvičit alespoň obden a minimálně 20 minut.

Krátké, ale intenzivní cvičení na posílení hýždí

Zhubnu? 
Oblíbená otázka nakonec. To zda vám Blogpilates pomůže zhubnout nelze říci na 100%. Blogpilates je skvělý způsob, jak díky posilování zpevnit svaly. Jelikož ale posilujete pouze vlastní vahou těla a zapojujete prvky z klasického pilates, nemusíte se bát nevzhledných velkých svalů. Naopak, svaly budou opticky delší a pevnější. Je to tedy přesně to, co většina žen hledá. Na závěr pro vás ale máme malý tip. Nezapomínejte na rozcvičku! Pokud si vyberete několik posilovacích videí, Cassey většinou nezačíná žádným rozehřátím, ale rovnou se vrhá na posilování. Doporučujeme vám do vašeho cvičení přidat pár cviků, poskoků, zkrátka cokoli, čím se tělo zahřeje a bude schopné posilovat. Navíc kardio cvičení pomáhá spalovat tuky, není tedy naškodu si například i mezi jednotlivými videi dát pár minut skákání přes švihadlo nebo jiné intenzivnější činnosti.