6 tipů jak odolat pokušení jíst nezdravě!


Většina „dietářů“ skončí se svými pokusy zhubnout průměrně po pěti a půl týdnech! Jak jste na tom vy? Poradíme vám tipy, které vám pomohou odolat sladkému (i slanému) pokušení a konečně zhubnout!

Máte pocit, že vaše tukové zásoby se vás drží „jako klíště“, a zatímco všichni kolem vás úspěšně hubnou, kupují si oblečení menších velikostí a vypadají skvěle v plavkách, vy se stále nemůžete posunout dál? Možná jen potřebujete trochu podvědomě „postrčit“. Častým kamenem úrazu všech, kteří touží po vysněné figuře, která je o něco štíhlejší než ta reálná, je drobné ujídání během dne, příliš velké porce a nezvladatelné chutě. Když to shrneme, trápí nás špatné stravovací návyky. Proto pro vás máme několik tipů, jak těmto pokušením odolat a jít konečně vstříc svým snům.

Jídelníček na míru

1. Založte si fotodeník!

Fotky „před“ a „po“ hubnutí jsou zvláště ve světě internetu velmi populární. Blogerky, které mají své fitness blogy nabité zdravými recepty, cvičebními plány a rady nutričních poradců a trenérů, takové fotky nikdy neopomenou sdílet se svými online čtenáři. Zkuste jít i vy touto cestou a založte si fotodeník. Uvidíte, jak je motivující sledovat své pokroky. Vidět, jak velký posun jste udělali za měsíc, je často opravdu k neuvěření! Jelikož se svým tělem žijete denně a vidíte se často v zrcadle, nepostřehnete drobné každodenní pokroky, které děláte. Fotodeník vám pomůže zmapovat vaši cestu!

potraviny hubnutí odolat chuti na sladke

2. Dejte si do jídelny zrcadlo!

Věděli jste, že lidé, kteří jí u stolu v místnosti se zrcadlem, sní až o třetinu méně kalorií, než kdyby v místnosti žádné zrcadlo nebylo? Je snad možné, že díky zrcadlu nás o něco více trápí svědomí a místo pečených brambor s tatarskou omáčkou si vychutnáme jen brambory samotné? Každopádně to stojí za vyzkoušení. Přinejmenším svoji jídelnu příjemně zkrášlíte a ozvláštníte!

3. Vymyslete si odměny bez kalorií! Každá třetí žena se odměňuje zmrzlinou!

Ať chcete, nebo ne, odměny zkrátka vždy zabírají. Když víme, že nás na konci cesty čeká ěnco opravdu příjemného, jde se nám snáze. Vymyslete si i vy odměnu, za kterou stojí za to se vydat a kvůli které budete chtít zhubnout! Ale pozor! Zapomeňte na jídlo! Nejste psi, abyste předváděli veselé kousky za pamlsky. Už nikdy si neplánujte trénink v posilovně s tím, že se pak v kavárně odměníte dortíkem a horkou čokoládou. Průzkumy ukázaly, že každá třetí žena se odměňuje zmrzlinou! Vy si místo toho vymyslete odměny „bez kalorií“. Může jimi být návštěva kina, nákupy nového oblečení, návštěva pedikérky, sauna, masáž, pořízení nového sportovního náčiní, zkrátka cokoliv, co vás nebude vracet do začarovaného kruhu touhy po dalším jídle.

2573049600_9d69e40659_b

4. Zatněte pěsti a odolejte!

Možná to bude znít přinejmenším komicky, ale až vás bude příště lákat nějaká pochutina, která rozhodně nezapadá do vašeho stravovacího plánu, prostě jen zatněte ruce do pěstí, nechte je tak 30 sekund a odolejte! Právě toto gesto v nás podvědomě posiluje odhodlání a pomůže vám tak překonat chvilky slabosti.

5. Když už zahřešíte, tak si to vychutnejte!

Největší chybou, kterou chorobní dietáři často dělají, je ta, že když už se neovládnou a podlehnou chuti na něco nezdravého, danou pochutinu během několika vteřin doslova zhltnou a v další hodině si vše vyčítají. To ale nedělejte! Pokud už se rozhodnete trochu „zahřešit“, pořádně si to užijte. Nehltejte, jezte pomalu, vychutnávejte si chuť daného jídla. Když pamlsek sníte během sekundy, vaše chuťové buňky ani nezaznamenají, že jste něco snědli, a než vaše tělo zareaguje, vy stačíte sníst další dva zákusky.

Zároveň si nic nevyčítejte. Užijte si svoji labužnickou chvilku se vším všudy (a tedy i bez výčitek!). S výčitkami kupodivu roste i pravděpodobnost, že zahřešíte znovu. Vaše mysl totiž nebude uspokojena, když si jídlo nevychutnáte.

Jídelníček na míru

6. Najděte si zábavu!

Je to bohužel pravda – většina z nás zbytečně mlsá právě kvůli tomu, že se nudíme. A když nemáme doma co dělat, zavítáme do spíže, do lednice, uždibujeme bábovku od neděle, ujídáme dětské cereálie, se lžičkou postupně vybílíme sklenici s medem, marmeládou nebo arašídovým máslem… a ve finále můžeme na vysněnou postavu opravdu zapomenout. Jaké je řešení? Najděte si zábavu! Když máte chuť na nějakou pochutinu, o které víte, že někde doma číhá, řekněte si, že raději budete dělat něco jiného – otevřete si časopis, uvařte si kávu nebo čaj, jděte česat rybíz, zalévat kytky, hrajte si se psem nebo dětmi, vyřiďte si emaily… prostě cokoliv, co vás napadne! Jen nemlsejte!

zlozvyky