5 způsobů, jak si okořenit ranní ovesnou kaši

  • Jídlo
  • Radana Veselá

Ovesná kaše je snídaní šampionů. Komplexní sacharidy obsažené v ovesných vločkách vás zasytí na dlouhou dobu. Kromě toho mají ovesné vločky i jiné zázračné účinky. Pomáhají při střevních a žaludečních obtížích, poruchách trávení, posilují imunitní systém, tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy. Pro svůj nízký obsah kalorií se perfektně hodí k dietám všeho druhu, a navíc napomáhají při odbourávání tuku a cholesterolu z těla.

Příprava základní ovesné kaše je velmi snadná. Ovesné vločky zalijte vodou, mlékem, nebo mlékem zředěným vodou a krátce na mírném plameni povařte, dokud kaše nezhoustne. Ovesnou kaši lze připravit také v mikrovlnné troubě. Celkově Vám příprava nezabere více než 5 min.

Tento základ ovesné kaše můžete ochutit dle libosti. My Vám přinášíme 5 nejlepších verzí ovesné kaše.

1. Pochutnejte si jako Sokrates

Jednoduchá a přitom nepřekonatelná variace. K ovesné kaši přidejte řecký jogurt a zalijte rozehřátým medem. Sladká a svěží chuť, která Vám zaručí kvalitní start dne.

2. Jak hloupý Honza chytře snídal

Komu by nezachutnala kaše ve stylu buchet pro Honzíka z pohádek. Ještě při vaření přidejte do ovesné kaše polévkovou lžíci máku. Oslaďte a podávejte s tvarohem a sušenými švestkami posypané kousky vlašských ořechů. Právě díky této snídani se Honza stal málem králem.

por2

3. Lahodný mrkvový koláč

Mrkvový koláč už nemusí být potěšením pouze k odpolední kávě. Dopřejte si jej již při snídani. Nahrubo nastrouhanou menší mrkev vmíchejte do ovesné kaše a ještě chvíli povařte. Ochuťte perníkovým kořením a mletou skořicí. Posypte sušenými rozinkami a nasekanými mandlemi. Kaši můžete také zjemnit přidáním lžíce smetanového jogurtu.

4. Ve stylu Banana split

Tato variace Vás zahřeje nejen na duši. Na rozpuštěném másle opečeme na plátky nakrájený banán a dozlatova opečeme. Navrch ještě nastrouhejte kvalitní hořkou čokoládu. Je to opravdu lahůdka!

5. O dvanácti měsíčkách

Jako když se Maruška brodila ve sněhu pro jahody a borůvky, i Vy ozdobte svou ranní kaši borůvkami a jahodami a přidejte sníh v podobě kokosu. Vaše snídaně bude potěšením také pro oko.

por1