5 úplně obyčejných potravin, po kterých se hubne

  • Jídlo
  • Jana Mathauserová

V každém knihkupectví narazíte dříve nebo později na sekci s knihami o hubnutí. Všechny jsou pozitivně naladěné a motivující, ne vždycky v nich ale najdete kvalitní informace.

Možná proto působí slovo “dieta” tak negativně. Myslíte si, že byste měli jíst jen nízkotučné neslazené nesolené a nekořeněné potraviny bez glutenu? Naštěstí je to mnohem jednodušší!

5 jídel pro zdravé hubnutí:

1. Jablka

Jablka nám chutnají, protože jsou sladká, šťavnatá, ale také hezky voní a hlavně se dají chroupat. Zní to možná podivně, ale je prokázané, že se cítíme sytější a spokojenější po jídle, které křupe a vyžaduje víc kousání. To jsou body navíc pro čerstvá letní jablka, mrkev nebo papriky!

Jablka jsou dobrým zdrojem rozpustné vlákniny, která pomáhá udržovat nízkou hladinu cholesterolu a zdravé zažívání. Navíc můžete kupovat místní jablka, která budou ještě čerstvější a zdravější než ta dovážená, protože je není nutné dlouho skladovat.

14086869112_3a3ae3c9b7_k

Záleží totiž na tom, z jakých potravin se Váš jídelníček skládá, ne jen na počtu kalorií. Pozitivní vlivy jablek na hubnutí jsou dobře prozkouané: Když během hubnutí budete jíst mezi obědem a večeří denně jedno velké jablko, budete hubnout rychleji, než když si dopřejete sušenku nebo pečivo stejné energetické hodnoty.

Dokonce ani celozrnné sušenky a mysli tyčinky nefungují ani zdaleka tak dobře, jako úplně obyčejné jablko. Mají sice stejné nebo větší množství vlákniny, ale zdá se, že roli hrají i vitaminy a další živiny, které jsou v ideálním poměru právě v přírodním syrovém ovoci.

2. Mandle

Ideální dopolední svačina jsou mandle a oříšky! Mandle přitom chutnají snad každému.

Když si každý den vychutnáte jednu malou hrst mandlí k dopolední svačině, douhodobě se Vám bude hubnout snadněji. Mandle obsahují cenné minerální látky a vlákninu, ale zároveň jsou také tvrdší než lískové nebo vlašské ořechy. Efekt křupavých mandlí je stejný jako u čerstvých šťavnatých jablek: Vyžadují víc kousání a žvýkání, proto vyvolají na delší dobu pocit sytosti a spokojenosti.

SANYO DIGITAL CAMERA

3. Losos

Pokud si nejste jistí tím, jestli máte vlastně vůbec rádi ryby, měli byste zkusit lososa. Plátek lososa je na pánvi osmahnutý během několika málo minut – jednoduchá a rychlá příprava je vždycky výhodou, protože jen málokomu se chce vařit náročné večeře!

Lososové maso obsahuje poměrně dost tuku, kalorií je v něm přitom málo: V jedné porci přibližně 180. Velká část energie z lososa pochází ještě z bílkovin, takže se nebojte, že po plátku ryby budete mít za hodinu zase hlad. Losos Vás zasytí o dost spolehlivěji a zdravěji.

4. Vajíčka

Vaječné žloutky nemají moc dobrou reputaci, faktem ale je, že pokud nejste profesionální sportovci, nemusíte se jich vůbec bát. Jejich výhodou je vysoký obsah bílkovin. Zasytí a pomáhají tak udržet štíhlou linii.

Podle některých trenérů je nejlepší si je dát hned k snídani. Jsou to buď vajíčka anebo neslazená ovesná kaše, co byste měli snídat, pokud chcete správně vykročit do dalšího úspěšně hubnoucího dne.

5899244194_77044f6ff3_z

5. Rajčata

Se zeleninou skoro nemůžete šlápnout vedle. Nejlepší službu udělají ty druhy zeleniny, ve kterých je málo škrobu. Nemusíte se moc omezovat, této zeleniny se přejíst ani nedá – zasytí velmi rychle díky obrovskému množství vlákniny, které obsahuje. Rajčata můžete také rozkrájet a uvařit, anebo upéct v troubě nebo na pánvi s trochou zeleného pesta. Jeden hrnek rozvařených rajčat s pepřem, bazalkou a dalšími bylinkami má pouhých 45 kalorií a přitom je to jídlo, které nádherně voní, skvěle chutná a ještě je zdravé.