5 tipů na zdravou snídani

  • Jídlo
  • Tereza Kalinová

Snídaně je základ dne, to už snad všichni dobře víme. Není třeba připomínat, že správně zvolená snídaně dokáže ovlivnit celkový příjem během dne. Proč je ale tak důležitá? Jednoduše proto, že během noci naše tělo vyhladoví a vytráví jídlo z předešlého dne. Ráno se probouzíme nejen my, ale i náš hladový organismus, kterému musíme dodat ztracenou energii. […]

Snídaně je základ dne, to už snad všichni dobře víme. Není třeba připomínat, že správně zvolená snídaně dokáže ovlivnit celkový příjem během dne. Proč je ale tak důležitá? Jednoduše proto, že během noci naše tělo vyhladoví a vytráví jídlo z předešlého dne. Ráno se probouzíme nejen my, ale i náš hladový organismus, kterému musíme dodat ztracenou energii. Pokud to neuděláme, náš organismus bude zmatený, a i když to možná hned nepocítíme, nebude fungovat tak jak má. Pokud tedy přemýšlíte, jak že by ta správná snídaně měla vypadat, máme tu pro vás 5 zdravých tipů!

Vajíčka
Pokud se chcete inspirovat sportovci, rozhodně sáhněte po vajíčkách. Jejich výhoda je jasná. Jsou plné prospěšných bílkovin. Zároveň vám, oproti takové koblize, nezvednou hladinu cukru v krvi, a tak vás zasytí na mnohem delší dobu. Vajíčka si připravte na svůj oblíbený způsob, ideální je například omeleta se zeleninou. Možná vás po čase omrzí, proto se nebojte experimentovat. Zvolte kvalitní tuk, ať ze zdravé snídaně neuděláte kalorickou tučnou bombu po vzoru typické anglické snídaně se slaninou. Zkuste vajíčka na sladko, postačí vám k tomu jen rozmačkaný banán smíchaný s vajíčkem a rázem máte skvělé zdravé lívance na stole.

15712974394_197d3093bf_h
Vajíčka jsou skvělým zdrojem bílkovin

Ovesné vločky
Kaše, kaše a zase kaše. Možná už vám to leze na nervy jak vám je všude nutí. Ovesné vločky nejsou v jídelníčku sportovců pro nic za nic, jsou skvělým zdrojem sacharidů, tedy paliva pro vaše tělo. Kromě oblíbených kaší, které lze připravit na miliony způsobů lze z vloček udělat jednoduché zdravé sušenky. Kdo se chce vymlouvat, že na snídani nemá čas, může si večer před spaním smíchat ovesné vločky s jogurtem a nějakým ovocem nebo oříšky. Ráno na něj tak v lednici bude čekat skvělé přivítání.

Proteinový koktejl
Proteinové koktejly jsou skvělé pro lidi, kteří mají pocit, že ráno do sebe žádné hodnotné jídlo prostě nemohou dostat. Správné připravený koktejl může ale fungovat jako skvělá snídaně, kterou můžete spořádat například při cestě do práce. Aby byl koktejl hodnotný, většinou kombinujeme ovoce s mlékem, smaozřejmě je lepší, zvolit mléka rostlinná, třeba sójové nebo kokosové. Koktejl můžete obohatit i o práškový protein, který zkrátka jen přidáte do shakeru k ostatním surovinám. V kombinování se meze nekladou, proto projevte trochu fantazie.

Celozrnné pečivo
Jestli si neumíte představit ráno bez pečiva, bránit vám nebudeme. Nicméně doporučujeme dávat si při výběru trochu záležet. Přednost dáváme samozřejmě celozrnnému pečivu, které dodá tělu i vlákninu. Ideální je sahat po špaldové nebo žitné verzi, je bohatější než ta klasická pšeničná. Pečivo opět doplňte o složku s bílkovinami, tedy kvalitní šunku, sýr nebo jiný mléčný výrobek. Případně si můžete udělat pomazánku například z tofu nebo tvarohu. Zkrátka samotná houska s marmeládou není to pravé ořechové.

15973465233_4ee8185c96_k
Už jste snídali avokádo?

Avokádo
Nakonec možná trochu netradiční doporučení, ale už jste snídali tenhle zelený zázrak? Avokádo je sice tučnější, ale za to je plné velmi hodnotných látek. Připravte si z něj například chutný pudink, jednoduše rozmixujte avokádo s kvalitním kakaem, banánem a trochou rostlinného mléka a plnohodnotnou snídani máte na stole! Avokádo můžete také připravit jako pomazánku nebo mexické guacamole.

Jaká je vaše nejoblíbenější snídaně?