5 tipů, jak na zdravé a krásné vlasy


Říká se, že vlasy jsou korunou naší krásy, a proto je třeba o ně řádně pečovat. Tím ale nemáme na mysli utrácet tisíce za speciální vlasové přípravky, které slibují dodat objem vlasům zplihlým, zacelit polámané vlasy a hydratovat suché vlasy.

Vzezření naší hřívy je dáno z velké části geneticky, významně jej však ovlivňujeme také svou stravou. Vlasy, podobně jako pleť nebo nehty, totiž velmi citlivě reagují na složení naší stravy. Jak tedy na zdravé vlasy? Přes jídlo!

Jídelníček na míru

Každý měsíc naše vlasy narostou zhruba o jeden centimetr. Je důležité si uvědomit, že základem všech našich vlasů jsou živiny, které denně jíme. Výrazné zhoršení vlasů je proto typické při drastických dietách, kdy z jídelníčku cíleně vynecháváme určité skupiny potravin. Obecně platí, že zdravá a vyvážená strava prospěje nejen naší postavě, ale i našim vlasům. Podívejme se, které potraviny obsahují živiny, které jsou pro vlasy zvlášť důležité.

4651168556_6c3f3ba57c_b

1. S vejci proti šedinám

Vejce obsahují velké množství bílkovin, biotinu a vitamínu B12. Tyto látky vyživují vlasové kořínky, podporují růst vlasů a uchovávání pigmentu. Zabraňují tak předčasnému vypadávání a šedivění vlasů. Vajíčka do svého jídelníčku zařaďte v jakékoliv podobě. Ač vajíčka obsahují látky příznivé pro vlasy, s jejich množstvím to nepřehánějte. Nezapomeňte, že obsahují také škodlivý cholesterol.

2. Zinek na lámavé vlasy

Prvkem, který zajistí lesk vlasů a pomůže proti jejich lámání, je zinek. Však je také často hlavním prvkem obsaženým v doplňcích stravy pro zdravé vlasy. Tělo jej ale mnohem ochotněji přijme z běžných potravin než z prášků. Potraviny bohaté na zinek jsou například pekanové ořechy, kešu a mandle. Zinek najdete také v dýňových semínkách, játrech nebo ústřicích.

3. Luštěniny pro růst vlasů

Rychlost růstu vlasů je u každého člověka individuální, přesto ji lze ovlivnit pomocí vhodné stravy. K tomu, aby vám dlouhá hříva narostla rychleji, vám pomohou zejména luštěniny. Kombinace proteinů, zinku, biotinu a železa, které obsahují, působí pozitivně na růst vlasů a může také  omezit jejich lámání.

18739476642_f24c1a1bcd_k

4. Rybami na suché vlasy

Mořské ryby obsahují omega-3 mastné kyseliny, které při častější konzumaci mohou pomoci se suchými vlasy. Navíc obsahují i pro tělo prospěšný jód, kterého máme často nedostatek.

5. Regenerujte vlasy olivovým olejem

Mnoho přípravků, nejen na vlasy ale i na tělo, je vyráběno z olivového oleje. Využívají jeho hydratačních schopností a množství vitaminu, které obsahuje. Ještě lépe než zvenčí však olivový olej funguje zevnitř! Můžete jej použít do salátů i do buchet místo slunečnicového oleje. Pouze na smažení olivový olej nepoužívejte. Při vysokých teplotách ztrácí své blahodárné účinky.

Takhle ne!

Tak jako některé potraviny vlasům prospívají, jiné je znatelně poškozují. A nejen naše vlasy. Snažte se co nejvíce omezit smažená jídla. Nejen, že jsou zbytečným zdrojem tuků, které přispívají nepěknému zakulacování postavy, ale navíc škodí i naší pleti a vlasům, které mají při časté konzumaci smažených jídel tendenci mnohem více vypadávat. Druhým nepřítelem krásných vlasů (i postavy) je cukr. Přílišná konzumace cukru výrazně zpomaluje růst vlasů a ubírají na jejich celkové vitalitě.

9973808994_04a053a4e3_h