5 potravin, díky kterým se projíte ke krásnému opálení


Toužíte po krásné bronzové pokožce? Pak by vás mohlo zajímat, že na odstín pokožky má podstatný vliv nejen pobyt na slunci, ale také strava. Náš jídelníček se podepisuje na celkovém vzhledu kůže – její pružnosti, hydrataci i zabarvení a reakci na slunce.

Ať už tedy patříte mezi šťastlivce, kteří hnědnou po prvních minutách na slunci, nebo mezi světlé typy s tendencí k zarudnutí kůže, správná strava vám může pomoci na cestě za opálením – buď jej podpoří, nebo alespoň zmírní nepříznivou reakci kůže na sluníčko.

Kůže bude reagovat na slunce mnohem příznivěji, když bude mít dostatek karotenoidů. Těch je několik skupin, obecně však všechny fungují jako antioxidanty. Jako takové neutralizují nebezpečné volné radikály, které vznikají v lidském těle například právě při opalování. Volné radikály poškozují buněčné membrány, což může vést až k rakovině kůže.

opalovani

Asi nejznámějším karotenoidem je Beta-karoten, který se přidává i do opalovacích krémů a doplňků stravy, které mají podpořit opálení. Beta-karoten zvyšuje celkovou obranyschopnost organismu, podporuje správnou funkci zraku a především zajišťuje mladistvý vzhled pleti. Beta karoten navíc funguje jako jakési barvivo, které podporuje opálení a dlouhodobé zhnědnutí pokožky. Je to totiž právě Beta-karoten, díky kterému jsou některé druhy ovoce a zeleniny zbarvené dožluta, oranžova až červena.

Při opalování je dobré konzumovat i další látky, které působí jako antioxidanty. Mezi ně patří například zinek a selen. Nejenom, že rovněž pomáhají předcházet stárnutí kůže a vzniku rakoviny, ale navíc jsou nezbytné i pro zdraví vlasů.

1. Mrkev

Známým zdrojem Beta karotenu je mrkev. Jeden a půl mrkve denně, což je asi 25 mg Beta karotenu, postačí k tomu, aby si vaše tělo vytvořilo přirozenou ochranu proti slunci, odpovídající přibližně ochrannému faktoru 2 až 4. Nezapomeňte však, že samotná mrkev nestačí a je potřeba použít opalovací krém! Skvělým zdrojem Beta karotenu jsou také meruňky, papriky, rajčata, nebo červený vodní meloun.

516061666_1f6617f4b1_o

2. Obiloviny

Ovesné vločky a celozrnné potraviny obsahují množství mědi a vitamínu B6, který napomáhají tvorbě melaninu – pigmentu, který způsobuje opálení pokožky. Dalším zdrojem mědi jsou také luštěniny a sušené ovoce, zejména švestky.

3. Olivový olej

Bylo prokázáno, že olivový olej působí příznivě proti vzniku vrásek. Používejte ho do salátů nebo místo másla na pečivo. Nejenom, že je to zdravé, ale navíc si i pochutnáte!

6896388410_3e3dbc2ceb_o

4. Para ořechy

Para ořechy jsou asi největším zdrojem selenu. Pro získání optimální denní dávky tohoto prospěšného prvku stačí denně sníst 3 – 6 para ořechů. Selen ochrání vaši kůži proti stárnutí a rakovině a propůjčí zdravý vzhled vašim vlasům.

5. Jablka

Jablka jsou přírodním zdrojem flavonoidů, které rovněž působí jako antioxidanty. Dejte si alespoň dvě jablka každý den a pomůžete zvýšit svou ochranu proti škodlivému UV záření. Kromě toho jablka příznivě podpoří vaše trávení.

3772811272_32c60089a3_b