5 důvodů, proč si naplánovat trénink na ráno!

  • Pohyb
  • Blanka Chocová

Ať už běháte, chodíte do posilovny, plavete, nebo cvičíte jógu, máme pro vás radu – dělejte to ráno! Víte proč? Ranní tréninky nejsou jen pro ranní ptáčata. Dá se na ně snadno zvyknout i v tom případě, že zrovna ráno neoplýváte energií. Cvičení ráno má totiž opravdu něco „do sebe“!

1. Ranní cvičení vás naučí pravidelnosti!

Americká fitness trenérka Jillian Michaels říká, že není příliš důležité to, kdy přes den cvičíte, ale to, že si najdete čas, který budete moci pravidelně dodržovat. Mnoho žen totiž nedodrží svůj cvičební plán nebo se vzdává svých aktivit právě proto, že nedokáží dodržet pravidelnost. Zde tkví to kouzlo.

Věnujte pozornost svému jídelníčku, pokud si nevíte rady, nechte si sestavit jídelníček online. images (2)images (2)

Zatímco během dne se váš denní program může proměňovat, vyvstanou nové problémy – znáte to, chcete jít odpoledne na zumbu, ale najednou musíte se psem k veterináři, k zubaři, s dětmi na besídku… a na cvičení už čas nezbývá. Také vaší snaze o pravidelnou aktivitu nenahrává to, že jednou máte čas ve dvě po obědě a podruhé až v sedm večer. Přiznejte si ale, že ráno v šest nebo sedm hodin máte čas skoro vždy. Je to tak? Pusťte se ráno do cvičení!

hubnuticlanek1

2. Zamilujte si rána!

Využijte toho, že máte před sebou celé léto. Teplé letní měsíce totiž nenabízí jen odpolední koupání u rybníka, ale i krásná slunečná rána. Narozdíl od sychravého listopadu a prosince, kdy je v sedm hodin ráno venku tma jako za nejhlubší noci, v létě v tuto hodinu už svítí slunce a příroda se probouzí. Naučte se v tuto dobu běhat! Ranní běh vás naplní energií.

Kromě toho se navíc vyhnete horku, které v tyto dny obvykle panuje. Rána bývají krásně vlahá.

Cvičení

3. Dejte se do toho, než váš mozek zjistí, co vlastně děláte!

Pokud nedokážete dodržet svůj fitness plán, problém může být „v hlavě“. Vzpomeňte si, proč jste naposled nešli běhat nebo na jógu, i když jste to měli předtím v plánu. Těsně před tím, než jste vyšli nebo vyběhli z domu, začala pracovat vaše hlava a vymyslela tisíc důvodů, proč nejít. Je moc zima, moc horko, jste trochu unavení… Když ale vstanete časně ráno a vyrazíte cvičit, snadno se vám stane, že skončíte s tréninkem ještě dříve, než si uvědomíte, že jste něco dělali. Rozhodně tak předejdete výmluvám.

4. Zatočte s línými dny a „nakopněte“ metabolismus už časně ráno!

Vzpomínáte na poslední línou neděli? Ráno jste vypnuli budík, který jste den předtím zapomněli přeřídit, a pak jste ještě dlouho lenošili v posteli. Celý den jste se cítili zpomaleně, bez energie. Porovnejte tyto dny s těmi, kdy jste se ráno vydali cvičit. Ranní aktivita vás zkrátka nabudí, probere. Zvýšení tepové frekvence už po ránu způsobí, že budete i po celý zbytek dne aktivnější. Zároveň to i „nakopne“ váš metabolismus!

5. Ranní tréninky přináší lepší výsledky!

Průzkumy prokázaly, že ranní tréninky přináší v dlouhodobém horizontu lepší výsledky. Ti, kdo si totiž navykli cvičit časně ráno, byli důslednější i ke svému jídelníčku a celému cvičebními plánu, nepodléhali tolik výmluvám a byli v cestě za svým snem důslednější.