4 mýty o hubnutí, které musíte znát na pravou míru


Patříte mezi ty, které se snaží hubnout, dodržují různé jídelníčky nebo diety, ale kila dolů prostě nejdou? V čem je tedy problém? Již měsíc jím zdravě, pravidelně cvičím, ale vážím pořád stejně? Dáváte si podobnou otázku i Vy? 

Podívejte se na našich 5 mýtů o hubnutí, které možná Vaše snažení a hubnutí brzdí. Naopak, možná právě díky těmto mýtům můžete i přibrat.

1. mýtus: Zkus dietu a zhubni

Na světe existuje stovky, možná tisíce diet, které zaručují úbytek váhy. Mnohdy to jsou však diety nezdravé, kterými sice dosáhnete na nižší váhu, ale také jsou doprovázeny velkým jojo-efektem. Zdravé hubnutí je hubnutí na základě vyváženého jídelníčku, je pomalé (0,5 – 1 kg týdně), ale dlouhodobé. Mnoho dietářek potvrdí jak jojo efekt, tak pozdějí problémy s metabolismem. Radikálními dietami škodíte vašemu metabolismu.

Losos

2. mýtus: Dávej si malé porce

Omyl číslo dvě: „Dám si k obědu pouze malou porci bez přílohy…“ Říkáte si toto někdy? Pokud ano, vyvedeme vás z omylu. Po malých porcích se nehubne! Tělo a metabolismus je díky nedostatečným živinám stále ve stresu a i malá porce slouží k uložení do tukových zásob. Při hubnutí vám nemohou chybět bálkoviny, sacharidy, tuky, vláknina, vitamíny a minerály. Uděláte lépe, když se o správném rozložení stravy pobavíte s odborníkem.

3. mýtus: Cvič a večer nic nejez

Pokud večer cvičíte a poté již nic nejíte, děláte chybu! Po cvičení je potřeba tělu dodat dostatek látek, které jste během fyzické aktivity vyčerpali. Doporučuje se po cvičení dávat například ovoce, proteinový nápoj nebo proteinovou tyčinku. Správně byste měla jíst 6x denně.

Cvičení

4. mýtus: Klidně přisol, to ničemu nevadí

Jestli se snažíte redukovat váhu, potom redukujte i sůl. Díky soli totiž můžete přibírat. Při konzumaci nadměrného množství soli dochází ke zvýšenému transportu vody do mezibuněčných prostor. U mnoha žen to může být až několik litrů vody v těle navíc. Proto radíme, solte s rozumem!