30 denní výzva: Jdete do toho s námi?

  • Pohyb
  • Tereza Kalinová

Pokud se pohybujete v oblasti fitness a zdraví, pravděpodobně vám neunikly tak zvané 30 denní výzvy. Prezentují se na všech sociálních sítích a lidé se předhánějí a vyzývají členy své rodiny i přátele. Je to ale výzva pro samotné nadšence do cvičení, protože i ty se u plnění denních cílů zapotí. Pokud ještě nevíte o […]

Pokud se pohybujete v oblasti fitness a zdraví, pravděpodobně vám neunikly tak zvané 30 denní výzvy. Prezentují se na všech sociálních sítích a lidé se předhánějí a vyzývají členy své rodiny i přátele. Je to ale výzva pro samotné nadšence do cvičení, protože i ty se u plnění denních cílů zapotí. Pokud ještě nevíte o co jde, nevadí, v dnešním článku vám koncept 30 denních výzev představíme a dáme vám i několik cenných typů.

9528195699_13c36f3a95_z
Vyzvěte své známé, bude to větší sranda!

O co jde?
Koncept 30 denních výzev je velmi jednoduchý. Většinou je zaměřený na jeden posilovací cvik, například sklapovačky, dřepy nebo prkno. Tento cvik poté cvičíte každý den, není to ale žádná sranda, protože každý den vám také přibývá počet opakování, které musíte zdolat. Cílem je cvičit poctivě každý den a postupně si odškrtávat, že máte hotovo.  Protože jde o výzvu, motivací by vám mělo být dokončení 30. dne, kdy je počet opakování logicky nejvyšší. Minimálně ze sebe budete mít skvělý pocit, který vám už nikdo nevezme.

Proč 30 dní?
30 dní není vždy nutné pravidlo, používá se především proto, že výzvu můžete začít na začátku měsíce a dobře se vám tak bude pamatovat, u kterého dne jste. Setkáte se ale například i s výzvami týdenními nebo 14 denními. Výzvu si můžete nastavit i sami, jednoduše každý den navyšujte počet opakování nebo vteřin u svého oblíbeného nebo třeba i neoblíbeného cviku a postupně se zlepšujte.Vybrat si také můžete výzvy, které již kombinují několik cviků a jde tedy o krátkou sestavu. Skvělým příkladem Vám může být slavná Jillian Michaels, která připravila výzvu rozdělenou do 3 levelů. Každých deset dní cvičíte jiné video. Jedno video najdete například zde: Level 1: Jillian Michaels.

Zhubnu?
Nejčastějším problémem nevěřících adeptů na výzvu je pochybnost o tom, zda-li jim výzva pomůže zhubnout. Tak tady vás asi bohužel budu muset zklamat. To, že každý den uděláte několik opakování squatů vám bohužel nepomůže zhubnout. K tomu by bylo potřeba zařadit nějaké jiné aerobní cvičení, případně další posilovací cviky. Nejideálnější kombinací tedy je, udělat z výzvy součást vašeho běžného tréninku. Tedy zařadit ji například před nebo po běhání. Potom to totiž opravdu bude výzva! Skvělou výzvu připravila například Erin: Get Abs Fast, která představuje krátkou sestavu na břišní svalstvo, kterou si můžete postupně každý den stěžovat a přidávat k tréninku.

Výhody
Vzhledem ke stoupajícímu počtu opakování se zlepšuje i vaše výkonnost a fyzička. Dokončení jednoho měsíce je navíc i skvělá motivace. Doporučujeme vyzvat nějakého kamaráda, navzájem se můžete podporovat nebo třeba i předhánět. Výzvy většinou nejsou časově ani prostorově náročné, zacvičit si tak můžete kdekoli to jen půjde.

Nevýhody 
Za největší nevýhodu se považuje přetížení jedné svalové oblasti. Tedy pokud budete denně dělat sklapovačky, pravděpodobně brzy ucítíte namožený sval břišní. Pokud se do výzvy vrhnete po hlavě, může také navíc dojít k poranění svalu. Tomu lze zabránit již zmiňovaným krátkým zahřátím organismu rozcvičkou a následným protažením svalu.

aplikace
Stáhněte si chytrou aplikaci

Aplikace pro telefon
Pokud vlastníte chytrý telefon, pravděpodobně máte možnost stáhnou si zcela zdarma i aplikaci do telefonu. Aplikací je spousta, většinou ale fungují na stejném principu. Najdete je pod názvy jako 30 Day Fitness Challenge nebo přímo zaměřené na jednu problémovou oblast: 30 Day Ab Challenge a podobně. V aplikaci si pak navolíte vybraný cvik, počty opakování, pokud už nejsou předem dány a pak už jen splňujete své denní cíle. Vždy tedy budete mít přehled a své výsledky můžete rovnou sdílet na sociální sítě.

Vyzkoušeli jste nějakou výzvu? Podělte se s námi o vaše zkušenosti!