3 triky: Buďte zdravější, chytřejší a úspěšnější


Naše 3 tipy posílí Vaše tělo, budete díky nim zdravější, sebejistější a stres budete zvládat o dost lépe. Bude Vám to prostě lépe pálit!

Ať už poctivě trénujete na vysokohorský výšlap, budujete kariéru anebo se snažíte shodit poslední tři kila: Říká se, že ty nejtěžší překážky najdeme nakonec ve svojí hlavě. Přitom schopnost odolávat stresu souvisí se schopností odepřít si “ještě jeden(poslední)” kousek čokolády. Rádi byste zvládali obojí? Čtěte dál!

Jídelníček na míru

Vlastně za to mohou hormony

Kdykoliv jste ve stresu, ať už je důvod jakýkoliv, začnou se vylučovat hormony kortisol a inzulin, Ty mohou napáchat spoustu škod! Je prokázáno, že kvůli stresu se Vám může i hůř sportovat, spalování tuků je narušené a lidé také často špatně spí. Pokud se přes den v práci dlouhodobě stresujete a večer chodíte cvičit, abyste stres přebili, dost možná jste si všimli, že to tak úplně nefunguje. Dlouhodobě se může stát to, že Vás budou bolet svaly víc než by měly, budete mít špatnou náladu, chutě na sladké a s hubnutím to také moc dobře nepůjde.

14300881133_60a26a9365_z

Dá se proti tomu něco dělat?

Pokud chcete zdravě zhubnout, měli byste se nejdřív vypořádat se stresem. Nejlepším lékem je nakonec Vaše odhodlání a motivace! Zkuste si ji udržet i ve stresu: Kolegy v práci jste si sice nevybrali, můžete je ale přestat brát tak smrtelně vážně.

Následující tři techniky posílí Vaše tělo, zbytek je na Vás. Budete díky nim zdravější, sebejistější a stres budete zvládat o dost lépe. Vyzkoušejte je a uvidíte sami, že když se přestanete stresovat, bude Vám to vlastně lépe pálit!

 1. Stres se “nezapíjí”.

Je to ta nejrychlejší úleva od problémů, byť dočasná: Dát si skleničku, když je nejhůř. Nejen že alkohol problémy nevyřeší, bohužel způsobí ještě paseku v mozkových neuoreceptorech. Dočasný efekt je příjemný – alkohol neutralizuje pocit úzkosti. Dlouhodobě vede ale k fyzickým problémům, které poznáte poměrně brzy, pokud pravidelně cvičíte. Pokud se totiž Vaše “sklenička” opakuje pravidelně, svaly unavené po sportu se přestávají regenerovat. K tomu je totiž potřeba, aby tělo vytvářelo novou svalovou hmotu, přesně ten proces je ale zablokován, když se tělo snaží zpracovat alkohol. Jinýi slovy, chcete mít vyrýsované břišní svaly nebo pevný zadeček, poctivě dřete v posilovně a kvůli motivaci byste už potřebovali vidět výsledky? Zkuste omezit alkohol, ať necvičíte zbytečně!

4246570737_0ba47677c7_b

2. Spánek je priorita

Jeden basketballový tým pozitivní vliv spánku dokonce otestoval – sportovci zkusili jednoduše spát tak dlouho, jak jen to půjde. Intenzivně se věnovali odpočinku během celých dvou týdnů a pak zhodnotili svoji tělesnou kondici při atletickém testu. Zjistili, že jsou na tom lépe nejen fyzicky, zlepšila se i jejich přesnost, obratnost a schopnost rychle reagovat. Hráči sami tvrdili, že si připadají bystřejší, plní energie a naprosto odhodlaní dát do tréninku všechno. Není důvod, proč by dostatek spánku nezafungoval podobně pozitivně i na Vás!

Je prokázáno, že dostatek spánku působí lépe než životabudič. Zmizí pocit malátnosti, špatná nálada a nedostatek energie, který se projevuje nejčastěji brzy odpoledne. Jak zařídit, abyste i v létě usnuli brzy? Vyhněte se večerní kávě, ztlumte světla a pokud můžete, hodinu před spaním vypněte počítač a televizi. Možná to zní staromódně, ale číst si před spaním knihu má něco do sebe.

3. Zapojte fantazii

Jste zdraví, sportujete a nehroutíte se pod návalem stresu? Pak je čas procvičit i mozek. Budete se možná divit, ale fantazie je klíčem k úspěchu jak podle sportovců, tak podle úspěšných byznysmenů.

Elitní atleti a fotbalisti se kromě tvrdého fyzického tréninku připravují i psychicky. Snaží se představit si, jak bude zápas nebo závod probíhat a pokoušejí se odhadnout, co proti nim použijí jejich soupeři. Tímhle způsobem si vyfantazírují jeden z možných scénářů a dopředu si rozmyslí, jak bude nejlepší zareagovat, což jim dává obrovskou výhodu.

Jestli Vás čeká důležitá schůzka, pracovní porada nebo dokonce pohovor do nového zaměstnání, určitě se zkuste připravit dopředu na všechny možné “neočekávané” otázky, které Vás napadnou.

K životnímu úspěchu není nutné být geniální – jde hlavně o to, dobře se připravit.