3 nejhorší diety na světě: Jak ohrožují naše zdraví?

  • Jídlo
  • Radana Veselá

My všechny, které máme nějaké to kilo navíc, chceme hubnout. Zkoušíme nejrůznější diety a nejlepší jsou přece ty, při kterých se nemusíme omezovat a hubnutí jde tak nějak samo. Dnes si představíme 3 nejhorší diety, které mohou nepříjemně ovlivnit naše zdraví.

Rozhodně doporučujeme se těmto dietám, které nejsou založeny na vyváženém jídelníčku, vyhnout velkým obloukem i přesto, že minulou neděli sousedka Mirka s ketogenní dietou zhubla již 10 kilogramů. Proč? To se dozvíte níže…

1. Ketogenní dieta

Tato dieta se také označuje za bílkovinovou dietu nebo také Atkinsonova dieta. V praxi to funguje tak, že jíte samé bílkoviny a cukry omezíte na opravdové minimum. Pokud takto upravíme váš jídelníček, ve kterém budou figurovat pouze bílkoviny, naše tělo se dostane do tzv. ketózy, což je stav, kdy organismus kvůli nedostatku sacharidů začne spalovat tuky. V tomto stavu jde vaše váha opravdu světelnou rychlostí dolů, nicméně je potřeba zmínit fakt, že velká část úbytku hmotnosti tvoří voda a také svaly. To už nezní moc pozitivně, co?

Dalším vedlejším účinkem ketogenní diety je to, že budete maximálně unavená. Jakoukoliv sportovní aktivitu nebudete schopna zvládat. Jak dlouho to asi vydržíte? Měsíc, dva? Co potom? Už v životě nebudete jíst sacharidy? Jasně že ano! Vrhnete se po pečivu přílohách a na scénu přijde nechtěný jojo efekt. A co hůř. Kila, která jste shodila ve svalech se nyní naberou v tucích. V neposlední řadě má ketogenní dieta kvůli nedostatku příjmů vitaminů, vlákniny a dalších látek vliv na zvýšené riziko nádorových a kardiovaskulárních onemocnění.

kure-ryze

2. Sacharidové vlny

Sacharidové vlny jsou oblíbené zejména u kulturistů. Jedná se o to, že každý den vaše tělo přijímá jiné množství sacharidů. Například v pondělí jíte pečivo a pak v úterý a ve středu vynecháte a nahradíte vyšším příjmem bílkovin. Tímto tak trochu své tělo obelháváte a to není schopno se přizpůsobit a proto je nuceno metabolismus udržovat stále aktivní. Díky dostatečnému příjmu bílkovin tak tělo ani neztrácí svalovou hmotu. Co je ale problémem?

Jídelníček na míru

Opět se dostavuje silná únava a může také docházet k zvýšení hladiny cukru po jídle se sacharidy. Při sacharidové dietě je třeba se poradit s odborníkem. Lidé s výkyvem hladiny cukru by ji neměli zkoušet vůbec a třicetidenní výzvy, které kolují po internetu mohou na nějaký čas poškodit vaše zdraví. Proto i zde radíme, ruce pryč!

cukr

3. Přerušované hladovění

Podobně na tom je také přerušované hladovění. Další šílená metoda hubnutí, kdy zkrátka přestanete přijímat potravu. Po jednom až dvou dnech hladovění tělo funguje normálně. Po třetím dnu se však dostavují pocity únavy, bolesti hlavy a křeče. Cílem je vydržet 10 dnů bez jídla pouze na čajích a čisté vodě. Údajně po 10. dnu se cítíte skvěle. Poté postupně přijímáte lehká jídla a až po týdnu se vracíte k normální stravě.

U této diety však může jít doslova o život. Většina anorektiček začínala právě podobně…