10 chyb při hubnutí


Konečně jste se rozhodli pro změnu svého špatného životního stylu, ale kila stále nejdou dolů? Svou snahu o zhubnutí nemusíte hned vzdávat, pročtěte si náš seznam velmi častých chyb, kterých se ve snaze za lepší postavou dopouští mnoho z nás. Třeba se některá z nich týká i vás. Touha po rychlém zhubnutí Chcete zhubnout deset […]

Konečně jste se rozhodli pro změnu svého špatného životního stylu, ale kila stále nejdou dolů? Svou snahu o zhubnutí nemusíte hned vzdávat, pročtěte si náš seznam velmi častých chyb, kterých se ve snaze za lepší postavou dopouští mnoho z nás. Třeba se některá z nich týká i vás.

Touha po rychlém zhubnutí
Chcete zhubnout deset kilo a nejlépe ještě dnes? Tak tudy cesta rozhodně nevede! Je dobré mít na paměti, že k trvalému zhubnutí je potřeba změnit svůj životní styl nejlépe na pořád. Chce to rozhodně svůj čas a reálný cíl, kterého dosáhnete jednotlivými kroky. Tím můžou být postupná změna jídelníčku, sportovní aktivita a také podpora, ať už ze strany blízkých nebo například výživového poradce.

Příliš mnoho sacharidů
Začali jste sportovat a najednou máte pocit, že nutně potřebujete doplnit svou ztracenou energii, a tak saháte po energetických tyčinkách, které jste v dobrém úmyslu nakoupili ve sportovním obchodě, anebo se přejídáte banány a velkými porcemi příloh. Vždyť to přeci další den vysportujete. Omyl! I nejlepší sportovci si vystačí s 5 porcemi jídla denně. Je jen nutné je chytře naplánovat, aby stále splňovaly pestré složení a vy jste tak měli dostatek energie.

Příliš málo tuků
Pokud stále ještě patříte ke skupině lidí, kteří věří, že hubnutí a tuky nejdou dohromady, rychle prosím změňte názor. Tuky zkrátka potřebujeme, i  ty nám pomáhají shodit přebytečná kila. Je třeba si ale rozlišit ty dobré a ty špatné. Nám jde samozřejmě o ty dobré jako je olivový či sezamový olej, oříšky, semínka, avokádo a méně tučné ryby jako losos.

Jste až moc aktivní
Možná si teď budete ťukat na čelo, vždyť přeci musím sportovat, abych zhubl. Co když ale sportujete až moc? Ve snaze za shozením přebytečných kil trávíte každý den náročným sportem. Vaše tělo na to ale není zvyklé a brzy vás bolí každý sval v těle, v horším případě dojde ke zranění. To asi nikdo z nás nechce, proto pokud jste úplným začátečníkem, vyhledejte rady odborných trenérů. Šetřete se a cvičení si pravidelně rozložte a dopřejte si i odpočinek.

Ani bez pohybu to nejde
Dalším extrémem jsou lidé, kteří věří, že zhubnou jen díky stravování. Bohužel to tak snadné není a pohyb je zkrátka součástí nejen hubnutí, ale i celkového zdravého životního stylu. Pokud vám pohyb nedovoluje například příliš velká nadváha, zařaďte sporty nenáročné na zatěžování kloubů, jako je například plavání. Ze začátku si ale postačíte i s obyčejnou chůzí. Snažte se pravidelně vyrazit na delší a aktivnější procházky.

Strach z posilovny
Pro některé z nás je návštěva posilovny horší než návštěva zubaře. Nenutím vás vyrazit do nejbližšího centra, pouze se vás snažím upozornit, že posilování, ať už s vlastní vahou těla nebo s činkami, by se mělo stát součástí vaší pohybové aktivity. Ženy se často bojí, že budou brzy vypadat jak kulturisté, to ale není vůbec pravda, protože k tomu nemají takové tělesné propozice. Budování svalové hmoty je totiž nesmírně důležité! Jsou to právě svaly, které pomáhají pálit kalorie, a to i ve chvílích, kdy třeba zrovna nesportujete, no není to super?

Následování nesmyslných diet
Vyhlídli jste si ve svém oblíbeném časopise dietu, kterou zrovna dodržuje Jennifer Aniston? Nevěřte tomu! Diety, především ty krátkodobé, jsou většinou založeny na úplném omezení sacharidů nebo tuků. Jak jsme si již řekli, ani jedno není prospěšné. Nehledě na to, že se po skončení nevyhnete jojo efektu. Proto vsaďte raději na delší, za to trvalý, postup hubnutí.

Časté stoupání na váhu
Tak schválně, kolikrát denně se vážíte? Nebuďte nervózní, že kilogramy nejdou dolů, a to zvlášť pokud jste začali cvičit. Svaly jsou těžší než tuk, proto by vaším parametrem měl být spíše pohled do zrcadla a hlavně dobrý pocit a zlepšení fyzické kondice.

Alkohol
Sklenička vína pro zdraví, tak to říkají i věhlasní výživový poradci. Ovšem z jedné skleničky se často stává celá láhev a někdy se přejde i k něčemu tvrdšímu. Alkohol, ač se to nezdá, v sobě skrývá spoustu zbytečných kalorií. Jedno posezení v baru se tak rázem může proměnit v celodenní příjem kalorií, které byste měli přijmout. Proto s alkoholem opatrně.

Nebezpečná éčka

Pozor na brambůrky u televize

Večerní přejídání u televize
Celý den se držíte a večer najednou spasete vše, na co narazíte. Ať už je to sladké nebo slané, cpete se, co se do vás vejde a ani potom nekončíte. Zamyslete se, jestli jste během dne měli dostatečné porce vyvážené stravy. Především jestli jste přijali dostatek bílkovin, které často zaženou chutě. Pokud nemůžete jinak, sáhněte po zdravých svačinkách jako jsou třeba zdravé zeleninové chipsy nebo tvaroh.